19:53

1403/02/16

ثبت بیش از ۲۱ هزار نفرساعت گشت راهداری در جاده‌های استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ثبت ۲۱ هزار و ۷۷۰ نفرساعت گشت راهداری در راه‌های ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۷۷۰ نفرساعت گشت در مدت ۷ ماه نخست امسال انجام شده است، گفت: این گشت‌ها در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و به منظور کنترل و حفاظت از راه‌ها و ایجاد حس امنیت و آرامش در مسافران جاده‌ای انجام شده است.

وی به لکه گیری آسفالت ۴۳۹۴۶متر مربع از محورهای مواصلاتی استان در این مدت اشاره کرد و افزود: این اقدام در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان و در راستای کاهش هزینه‌های مربوطه انجام شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مدت، به منظور جلوگیری از ورود آسیب به جاده در پی نفوذ آب به لایه‌های زیرین و نیز با هدف زیرسازی و جلوگیری از افت کیفیت رویه آسفالت، عملیات فوگ سیل (قیرپاشی) در راه‌های استان نیز اجرا شده است.

آهکی تاکید کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه عملیات درزگیری راه‌های آسفالته به میزان ۱۷۳۵۰۰ مترطول، اصلاح شیب شیروانی در مجموع به طول ۲۱۳۲ کیلومتر، ۱۱۵۴۰۰ مترمکعب ترانشه برداری و ۳۵۰۰ کیلومتر پاکسازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله در قالب عملیات راهداری مستمر به انجام رسیده است.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵۱۸۰ کیلومتر عملیات رگلاژ، تسطیح و شانه‌سازی راههای استان به منظور تسهیل در تردد انجام شده است وی با تأکید بر حفظ و نگهداری مناسب راه‌ها و بهبود وضعیت موجود آن، هدف از اجرای این طرح‌ها را حفاظت از جاده‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی بیان و خاطرنشان کرد: مراقبت از راههای ارتباطی در جهت بالا بردن ایمنی آن، یک اولویت مهم برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *