22:49

1403/02/10

جابه جایی مسافر در راه آهن جنوب شرق رشد ۵۳ درصدی داشت

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: ۳۲۹ هزار و ۶۹۱ نفر مسافر پارسال از طریق راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند که نسبت به ۲۱۴ هزار و ۸۵۱ نفر مسافر سال ۱۴۰۱ رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از استان سیستان و بلوچستان، حمید بهادری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، پنج‌هزار و ۷۰۵ خودرو از از طریق راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به سه‌هزار و ۶۷۶ خودرو سال ۱۴۰۱ رشد ۵۵ درصدی داشته است.

وی افزود: این مقدار بیشترین تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان راه آهن جنوب شرق از ابتدای راه اندازی قطارهای مسافری از مبدأ زاهدان به‌شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: براساس آمار، قطار زاهدان به تهران در سال ۱۴۰۲ موجب حذف ۸۲ هزار و ۴۰۰ خودرو از سطح جاده‌های سیستان و بلوچستان، متعاقب آن باعث کاهش ترافیک و سوانح جاده‌ای شده‌است.

وی تأکید کرد: ارتقای کیفیت خدمات ایستگاهی، افزایش ظرفیت سالن ایستگاه راه آهن زاهدان، برگزاری نمایشگاه عکس نگاران، برنامه‌های جنبی فرهنگی و هنری در ایستگاه راه آهن زاهدان منجر به رضایتمندی و استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از فرهنگ جوامع محلی سیستان و بلوچستان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *