02:42

1403/02/11

جهش قیمت کامیون و تریلی از زیر 500 میلیون به باشگاه میلیاردی ها !

کامیون ها و تریلی های اسکانیا، بنز، داف، جک و … تا چند سال قبل با قیمت های زیر 500 میلیون معامله می شدند اما چرا در این چند سال خودروهای سنگین مورد اشاره به باشگاه میلیاردی ها پیوسته اند؟

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از سایت دیزلیران ،قیمت هایی که این روزها برای خرید کامیون و تریلی از رانندگان درخواست می شود تناسب خود را با درآمدی که این خودروها ایجاد می کنند از دست داده است. بسیاری از رانندگان کامیون نسبت به گرانی وسیله کارشان گله و شکایت دارند و این گرانی را غیرمنطقی می دانند.

بعضی رانندگان کامیون اظهار می کنند با قیمت هایی که کامیون و تریلی دارد بهتر است به جای کار سخت رانندگی کامیون، خودروی خود را فروخته و وارد کارهای ساده و پرسودتری مثل خرید و فروش شوند!

سایت دیزلیران در گزارشی به جهش قیمت کامیون و کشنده پرداخته و جهش افسار گسیخته قیمت ماشین سنگین را در سال های اخیر مورد مقایسه و تحلیل قرار داده است.

در این گزارش می خوانیم: بررسی ها حاکیست نرخ دلار در بازه زمانی حدود 8 سال با جهش چند صد درصدی روبرو شده است. با این وجود قیمت خودروهای سنگین رشد بیشتری از تورم دلار داشته است. این سایت با تذکر این نکته که قیمت دلار به طور متوسط در سال ۱۳۹۵ بالغ بر 4 هزار تومان بوده و در حال حاضر بیش از 67 هزار تومان است، به مقایسه تغییرات قیمت کامیون و تریلی در 8 سال اخیر – از 1395 تا 1403 – پرداخته است. گزیده ای از این مقایسه را در ادامه می خوانید:

تغییرات قیمت کامیون های بنز در ایران طی 8 سال
قیمت کامیون بنز ۱۹۲۴ کمپرسی در سال ۱۳۹۵، ۲۰۳ میلیون تومان بوده است این روزها در اوایل بهار سال ۱۴۰۳ با قیمت ۴ میلیارد و 150 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت کامیون بنز ۲۶۲۴ کمپرسی در سال ۱۳۹۵، ۲۷۳ میلیون تومان بوده است. این خودرو هم اکنون در باشگاه میلیاردی ها جولان می دهد و در سال ۱۴۰۳ به ۶.۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قیمت تریلی داف XF 105 طی 8 سال
تریلی داف هلندی در سال ۱۳۹۵ با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. هم اکنون قیمت کشنده داف ۱۰۵ مدل ۹۲ آن در بازار آزاد ۵.۷۰۰ میلیارد تومان است.

قیمت تریلی اسکانیا G400 طی 8 سال
8 سال قبل قیمت این تریلی اروپایی 460 میلیون تومان بوده و کشنده G400 مدل 93 در بازار آزاد 7 میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *