01:49

1403/02/11

خروج ۹۶ درصدی کالاهای متروکه سنواتی از بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۶ درصد از کالاهای متروکه سنواتی موجود در بنادر این استان از انبارها خارج سازی شده و از این حیث بنادر استان بوشهر همچنان از بنادر پیشتاز کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، محمد شکیبی نسب در بازدید اسحاق شهبازی، مدیرکل بازرسی استان از انبارهای بندر بوشهر اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای انجام شده و نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی در پایان هر هفته فهرست کالاهای متروکه به اداره کل گمرک و سپس از طریق این اداره به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط با هماهنگی بین دستگاهی بخش عمده‌ای از کالاهای متروکه سنواتی از انبار بنادر استان بوشهر خارج شده و اکنون مانده این کالاها در بنادر استان تنها ۴ درصد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح‌کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این میزان کالای متروکه سنواتی باقیمانده نیز در اسرع وقت تعیین وضعیت خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه‌داد: بنادر استان بوشهر از محدود بنادر کشور هستند که کالاهای سنواتی مربوط به سال‌های گذشته تعیین تکلیف و از بنادر استان خارج‌سازی شدند.

وی افزود: روند کنونی ترخیص کالا در بنادر استان با شدت ادامه می‌یابد تا در هیچ‌کدام از انبارهای بنادر استان شاهد کالای سنواتی نباشیم.

شکیبی اظهار کرد: با تداوم این فرایند فضای بیشتری از انبارها آزاد و در اختیار متقاضیان استفاده از انبارها و فضاهای روباز بنادر استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: بر حسب تأکید ویژه رئیس قوه قضائیه بازدید ادواری از بنادر و انبارهای استان به‌صورت منظم انجام‌می‌شود.

اسحاق شهبازی افزود: در این زمینه تلاش می‌شود تا با ایجاد تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها روند پرشتاب ترخیص کالا در بنادر استان با جدیت تداوم پیدا کند.

وی بیان کرد: در این زمینه از تعامل مناسب دستگاه‌های مرتبط و به‌ویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی و همچنین ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر قدردانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *