04:52

1403/02/18

رشد ۴۳ درصدی تردد ناوگان از پایانه های مرزی خراسان رضوی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: کل تردد ناوگان شامل ترانزیتی ورودی – خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع ۴ پایانه مرزی فعال استان طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری ایران‌ناوگان، «جعفر شهامت» مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی افزود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش ترانزیت، نزدیک به ۳۹ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از چهار پایانه مرزی استان ورود و خروج داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶۲درصد و از لحاظ تناژ جابجا شده ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت تردد ترانزیت خروجی با رشد ۵۵درصدی و تردد ترانزیت ورودی با رشد ۳۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی افزود: در همین مدت تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۱۸۸۰۰ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۷۵۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بترتیب ۱۸ و ۱۰۹درصد افزایش داشته است.

شهامت همچنین بیان داشت در بهار سال جاری در بین پایانه های مرزی استان، پایانه لطف آباد دارای بیشترین تردد ترانزیتی با ۱۱۰۷۵ دستگاه ترانزیت خروجی و ۵۱۴۰ دستگاه ترانزیت ورودی بوده است که به ترتیب با ۱۰۲ و ۱۴۵درصد از بیشترین رشد نیز برخوردار بوده است.

وی افزود: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل به ترتیب ۴۲و ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در پایان اعلام کرد: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج ۵۱۹ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان ۶۴۲ دستگاه بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *