20:10

1403/02/10

ساخت مترو در قم؛ دور ریختن پول با فشار نمایندگان مجلس

به گفته اتحادیه جهانی راه آهن های شهری UITP ، مترو آخرین و گرانترین راه حل ترافیک شهرها است.

کارشناسان حمل و نقل معتقدند ساخت منوریل در شهرهای ایران به عنوان یک مد حمل و نقلی نیازمند بررسی بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، به اعتقاد کارشناسان، این بررسی ها نشان می دهد ساخت منوریل در قم‌ کار درستی بود چون هدف از آن هدایت مسافران شخصی و اتوبوس ها به پایانه احداثی در کنار پایانه ورودی منوریل بود.

کارشناسان تاکید می کنند با ساخت منوریل قم مسافران می توانند به وسیله آن به حرم بروند و با این کار از ترافیک داخل شهر جلوگیری شود.

به باور کارشناسان، مسیر احداث مونوریل قم نیز به منظر شهری هیچ آسیبی نمی‌ زند بلکه می تواند جذاب نیز باشد.

در عین حال،‌ این کارشناسان تاکید می کنند که بررسی ها بیانگر آن است که در کرمانشاه عبور منوریل از وسط خیابان کار درستی نیست و منظر شهری را به هم می زند‌.

به اعتقاد برخی کارشناسان، از طرف دیگر ساخت مترو در قم دور ریختن پول و کار بسیار اشتباهی است که فقط به دلیل زور سیاسی نمایندگان در حال اجرا است و از احداث مونوریل به مراتب بدتر است.

این کارشناسان می گویند در هیچ کشوری در دنیا این تعداد شهر در حال ساخت مترو نیستند.

آنان تاکید می کنند که به گفته اتحادیه جهانی راه آهن های شهری UITP « مترو آخرین و گرانترین راه حل ترافیک شهرها است ».

آبان ماه امسال مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از آمادگی کامل پروژه متروی قم برای تست گرم خبر داد.

محمدرضا انگشت باف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم طی توضیحاتی اظهار کرد: فاز نخست خط A متروی قم به طول ۶.۴ کیلومتر طراحی شده است.

وی با اشاره به پروژه منوریل قم، خاطرنشان کرد: خط B متروی قم نیز خط A را قطع خواهد کرد و در کنار منوریل تمام مسافت حمل و نقل ریلی قم را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه فاز نخست خط A متروی قم کاملاً آماده است، تصریح کرد: این خط می تواند در صورت داشتن واگن از امروز وارد تست گرم شده و تا ۲ ماه دیگر مسافر گیری را آغاز کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه خط A متروی قم در مجموع ۱۴ ایستگاه دارد، تاکید کرد: در فاز نخست این پروژه دو ایستگاه به صورت ۱۰۰ درصدی آماده شده و ۴ ایستگاه نیز تا سکو آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *