19:53

1403/02/16

سفرهایی ایمن توام با کمترین حوادث جاده‌ای هدف اصلی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در ایام سفرهای نوروزی

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی استان یزد در حاشیه اولین جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: یکی از اهداف اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در طرح نوروزی، کاهش تعداد حوادث جاده‌ای و قربانیان آن است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جواد ذاکر از برگزاری اولین جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور محمد رستگاری مدیرکل و معاونین این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل خدمات سفر ۱۴۰۳ و لزوم تبیین مفاد آن برای اعضا اولین جلسه کمیته به‌منظور به اشتراک‌گذاری تجربیات موفق و چالش‌های سال‌های قبل، برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی استان افزود: با توجه به اینکه در طرح نوروزی سال گذشته استان یزد عملکرد موفقی در حوزه کاهش حوادث جاده‌ای و تعداد متوفیان داشته و جزء استان‌های برتر کشور قرار گرفت، امسال نیز تمامی تلاش راهداری و سایر اعضا ستاد بر این است که با حضور مؤثر در سطح راه‌ها به‌ویژه فعالیت مستمر گشت‌های پلیس‌راه، آشکارسازی نقاط پرحادثه و ایجاد توقفگاه‌های اضطراری در مکان‌های مناسب، بتوانیم از این حیث جایگاه مناسبی را برای استان به ثبت برسانیم.

ذاکر با بیان اینکه در کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد سفر موضوعات مرتبط با ایمنی تردد، هدایت ترافیک، حمل‌ونقل عمومی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی مورد بررسی قرار گرفت، ادامه‌داد: مناسب‌سازی فضاهای اقامه نماز در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌های مسافری و ترمینال‌های فرودگاه از دیگر مواردی است که باید در این ایام که مقارن با ماه مبارک رمضان نیز هست، به‌صورت ویژه مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تأمین سوخت جایگاه‌های سوخت بین‌راهی، نظارت بر نظافت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، نظارت بر فعالیت غرفه‌های موجود در پایانه‌ها و ایستگاه‌های مسافری و مجتمع‌های خدمات رفاهی خصوصاً در بحث نرخ‌گذاری کالاها و رعایت بهداشت و همچنین رعایت نرخ مصوب برای خریدوفروش بلیط وسایل‌نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، قطار و هواپیما در جلسه فوق بررسی شد.

این مسئول تصریح‌کرد: در جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر مقرر شد، رسیدگی به وضعیت راه‌های مواصلاتی اعم از لکه‌گیری سطح راه‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و ایمن‌سازی در طول راه‌ها تا قبل از شروع طرح نوروزی (از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه)، در دستور کار راهداران سراسر استان قرار گیرد.

ذاکر تأکید کرد: آمادگی برای وقوع حوادث طبیعی و حضور در شرایط بحرانی از دیگر الزاماتی است که در اولین جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر مورد تأکید واقع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *