09:53

1403/02/11

قیمت گذاری دستوری به بازار لاستیک صدمه زده است

ساری- ایمانی، رییس اتحادیه لاستیک فروشان اتاق بازرگانی مازندران گفت: قیمت گذاری دستوری و فروش اجباری به بازار لاستیک صدمه زده است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگا به نقل از بازار،میلاد ایمانی در حال حاضر ثبت نام اینترنتی برخی کارخانه ها فعال هستند، افزود: در حال حاضر بیشتر توزیع به نمایندگان و عاملان توزیع در استان واگذار شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به این مراکز لاستیک را دریافت کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که طی چندسال اخیر سبب برهم خوردن بازار شده است، قیمت گذاری دستوری بوده است و اگر این مساله حذف و شناور شود و لاستیک دونرخی نباشد، بسیاری از مشکلات حل می شود.

رییس اتحادیه لاستیک فروشان در مازندران گفت: فروش اجباری تایر و قیمت گذاری دستوری سبب متضرر شده عاملان و فروشندگان می شوند زیرا در سبد خرید عاملان خرید، تایرهایی وجود دارد که ممکن است بیش از یکسال در انبارها باقی مانده است.

ایمانی یادآور شد: هرچه قدر حساسیت در بازار لاستیک بیشتر شود مردم متضرر خواهند شد و محدودیت هایی در سامانه ها نظیر همخوانی شماره سریال خودرو با شماره تلفن همراه خریدار اعمال می شود.

وی از دولت خواست تا عرضه و قیمت گذاری لاستیک را به بازار واگذار کنند و ادامه داد: در سال های قبل آن قدر لاستیک در بازار وجود داشت که قیمت فروش با قیمت خرید نزدیک بود.

رییس اتحادیه لاستیک فروشان در مازندران گفت: متاسفانه کمپانی های داخلی به تولید لاستیک های اسپورت روی آوردند و ارائه آمار به صورت تناژ از دیگر مشکلات است و باید لاستیک ماشین هایی را تولید کرد که آن خودرو در کشور در حال تولید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *